Translate

torsdag 10 september 2015

Den finländska skrotskogen, del 1.

Jag är ute och åker en hel del på min fritid, inte bara i Sverige. Här tog jag en tripp till vårt östra grannland och under letande efter en plats att tälta på fann jag ett gammalt grustag som var fyllt med skrot och gamla fordon. Del ett visar maskinerna, vi börjar med grindvakten, en Åkerman lingrävare.





 Vidare in bland träden, en del kallar detta skräp som borde tas väck, jag tycker det är ett fint stilleben som förhoppningsvis får vara kvar länge till. Skrot är vackert!

                                En tröska modell JF MS70, byggd i Danmark på 1960-talet.
                 Här kan man se den i aktion. https://www.youtube.com/watch?v=6xx_8xYPAXg
                                              Vad skymtar bland tallarna till höger?
                                              Jo, en bandlastare från John Deere.

 Tyvärr oläslig typskylt, det kan vara en 350C, finns säkert de som vet bättre, meddela i så fall.
 I nästa del lägger jag upp bilarna som står där, här en försmak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar