Translate

onsdag 7 juni 2017

Ruiner på väg ner i avgrunden - del 3.

Alltid trevligt att återse den här platsen, förutom en promenad genom den del jag redan sett var jag mest i den norra delen av området. Först dock några bilder från den av andra väldokumenterade omformarstationen i stadens utkant. Vad en sådan plats är kan ni läsa i länken en bit ner.




                                                          Ut i ljuset och värmen igen.

Nu är det dags att gå in i de gamla stadskvarteren, där det förutom bilvrak, övrigt gammalt skrot och bråte mest är grunder och källare som visar att det fanns en stad här.


              Ni ser väl skylten "infart förbjuden"? Numera sköter naturen själv om avspärrningen.


       Här gick det att fixa en installation , efter en öl och en sup var det bara att somna. På morgonen          lyssnade man på nyheterna på radion medan man tog en kopp kaffe innan det var dags att gå till                                                                           jobbet i gruvan.
                             En väg mellan ett numera försvunnet bostadsområde och gruvan.
                                      En titt genom staketet visar ett övergivet gruvhål.


                                           Många källare som sagt, i den här fanns det både....
....TV1 och TV2.
                                            Siste man släckte och tog med sej glödlampan.
                                                                            Trött truck.
                Den här jordkällaren är i stort sett det enda som finns kvar av ett bostadskvarter.
                                                           Någon ville ge biten en chans.






Elfördelningsstationen har ju plåtats i alla möjliga och omöjliga vinklar (den kan vara Sveriges mest fotograferade UE-objekt) så jag tänkte att jag skojar till det lite med en mäklarskylt som jag hittade i                                        rasbranten intill. Undrar om mäklaren får några samtal?
 I gruvstugan röjde jag undan en massa bråte och fick fram den enda icke sönderslagna muggstolen.
                                               Jag pusslade ihop Opeln så gott det gick....
   ...och satte ett av mina visitkort på ett inte alltför lättåtkomligt ställe. Få se om någon upptäcker det.
 Så om ni ser en trädgårdsblomma på ett överraskande ställe, se er omkring. Det kan finnas en hel                                                                                stad i skogen.
Länk till del två finns i slutet på del ett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar