Translate

måndag 21 augusti 2017

Då går jag ner i min källare (Ruiner på väg ner i avgrunden - del 4)

Vem kan motstå ett hål i marken, även om det i detta fall är på en plats där ett sådant kan bära rakt ner i evigheten. Här stod en gång sjuksköterskehemmet strax ovanför sjukstugan, och hålet är enda möjligheten att komma ner i källaren.

                                            I ficklampans sken skymtar något med ben.
                                    Efter att ha hasat mig ner ser jag att det är en tvättbalja.
                                                    Här är den blockerade källartrappan.




                                            Inte mycket kvar av möblemanget.


     Jag hade inte stativet med ner så skärpan blev därefter, men här får man kräla upp mot ljuset igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar